Kalau Susah nak Masuk? [18SX]

Posted: February 13, 2011 in Lawak

Di Sek Ren. Kg. Pening Lalat, seorang guru sedang
mengajar mata pelajarann matematik. Tiap kali dia mengajar
di kelas 4 C, salah seorang anak muridnya asyik meludah dekat
tapak tangan kemudian tu digosok kat kepalanya. Hari-hari guru
ini perhatikan tabiat anak muridnya itu, satu hari dia pun bertanya…

Guru: Atan! datang depan sini.

Atan : Saya datang cikgu.

Guru: Tiap kali saya mengajar, saya lihat awak ludah tapak tangan
kemudian sapu dekat kepala awak, mengapa awak buat
cam tu?

Atan : Saya tak faham matematik cikgu!! Saya buat cam ni
supaya apa yang cikgu ajar senang masuk dalam otak saya.

Guru : Siapa yang ajar Atam cam tu?

Atan : Emak saya cikgu.

Guru : Apa yang emak cakap?

Atan : Cikgu, bila malam saya tidur dgn ayah & mak saya, lampu
semua tutup, saya tidur dibawah dan saya dengar mak
saya cakap dgn ayah saya….

“KALAU SUSAH SANGAT NAK MASUK, SAPU AJER AIR LUDAH
TANG KEPALA TU..BARULAH SENANG MASUK!!..”

Guru : ?????????…..

Leave a Reply

